Tipy pre podnikateľov: Black Friday je na obzore! Ste pripravení?

Predávať môžete, len ak budete počas výpredajov a predvianočnej horúčky online.

13.11.2023

Vianoce a ešte pred nimi Black Friday - tento rok presne mesiac dopredu a to 24. novembra - poriadne preskúšajú všetky e-shopy. Najmä tie, ktoré naskočia na zľavový ošiaľ a tiež ponúknu poriadne výpredajové akcie. 

Bude to pre vás príležitosť zvýšiť svoj obrat a osloviť nových zákazníkov, ktorí u vás budú radi nakupovať aj po zvyšok roka. Na sviatočný nápor sa však musíte poriadne pripraviť – virtuálne, aj fyzicky.

Zvládne váš e-shop a web nápor nových zákazníkov? 

Najdôležitejšie bude, aby ste za každú cenu zostali online. Web však musí reagovať aj dostatočne rýchlo, pretože nič neprinúti ľudí zavrieť kartu v prehliadači rýchlejšie, ako pomaly sa načítavajúca stránka.

Kapacitu serverov by ste mali navýšiť u poskytovateľa vášho hostingu. Využiť môžete dáta z minulých rokov, zapojte však trochu matematiky – ak ste za tento rok zdvojnásobili počet objednávok, minimálne dvojnásobné môžu byť aj počas Black Friday. Ak ste vlani neorganizovali žiadne výpredaje, ale tento rok áno, alebo dávate viac do reklamy na sociálnych sieťach, príde viac zákazníkov. 

Pokiaľ cez Black Friday nazbierate množstvo nových objednávok, je to dôvod na radosť, ale práca tu zďaleka nekončí. Máte ich vôbec na sklade? Zvládnete ich zabaliť? A zvládne ich previezť váš partnerský dopravca?

Zvážte, či najobľúbenejší tovar nenaskladníte vo väčších množstvách. S balením objednávok vám môžu pomôcť brigádnici, no a v u kuriérskych služieb si radšej zazmluvnite väčší počet zásielok. 

Pamätajte, že pokiaľ nedodržíte sľubovaný čas dopravy, alebo nebodaj zásielky nestihnete doručiť do Štedrého dňa, zákazníkov len naštvete a poriadne vám to zrátajú – tak, že nabudúce radšej nakúpia inde. 

Fungovať musia aj platobné brány a zásielky a adresy nesmiete ani náhodou popliesť. Namiesto pera, papierov a e-mailov presedlajte na nástroje ako je Salesforce alebo HubSpot.

Buďte pripravení zákazníkom pomôcť

Prídu otázky, na ktoré budú chcieť odpovede. Aké sú vlastnosti produktu v e-shope? Zvládnete ho doručiť do Vianoc? Čo všetko je súčasťou balenia? 

Zákaznícku podporu budete musieť poskytovať telefonicky, e-mailom alebo aj na sociálnych sieťach, ak ich máte. Zvážte využitie niektorého z moderných riešení, ktoré vám vo všetkom pomôžu udržať prehľad, byť v strehu a odpovedať čo najrýchlejšie.

Aby bola vaša firma online

Stabilné internetové pripojenie pre vašu firmu vám zabezpečí Business Internet od SWANu. Okrem routera a káblov s ním však získate aj všetky potrebné profesionálne služby – najmä ochranu proti DDoS útokom, ktoré dokážu váš web zneprístupniť pre zákazníkov.

K dispozícii tie môžete mať záložné pripojenie a najmä monitoring 24/7, kedy experti SWANu okamžite začnú riešiť prípadné problémy. 

Business Internet myslí aj na správu vašej firemnej Wi-Fi a VPN pripojení do firemnej siete tak, aby ste maximálne ochránili dáta firmy aj zákazníkov.

© 2024 SWAN, a.s. Všetky práva sú vyhradené.