Tipy pre podnikateľov: Ako sa pripraviť na Back to School?

Predškolský ošiaľ vám môžu priniesť množstvo nových zákazníkov. Je však váš e-shop naozaj pripravený?

16.08.2023

Vianoce, Valentín a aj koniec prázdnin patria k obdobiam, kedy e-shopy zažívajú zvýšený nápor objednávok. Práve teraz, koncom augusta, sa deti pripravujú na návrat do škôl a ich rodičia na nákup nového oblečenia, školských tašiek, zošitov, nových mobilov a notebookov. 

Pre majiteľov e-shopov je to príležitosť zarobiť, ale aj získať nových spokojných zákazníkov, ktorí u vás začnú nakupovať pravidelne. 

Podľa dát spoločnosti Deloitte je práve “Back to School” sezóna hneď po Vianociach druhá v objeme minutých peňazí z rodinného rozpočtu. Hoci je predpoklad, že kvôli inflácii a stúpajúcim cenám budeme tento rok nakupovať menej, práve v prípade školákov ide o výdavky, ktoré nemožno úplne obísť. 

Najdrahšou položkou je zrejme školská taška, ktorá však zvyčajne vydrží aj viac ako rok. Podľa analytikov z Partners Group SK sa ešte v roku 2021 cena základnej výbavy pre školáka pohybovala výške 180 eur a viac. Mnohé rodiny však majú viac ako jedno dieťa. 

Zvládnete nápor nakupujúcich?

Ak váš e-shop funguje už dlhšie, pravdepodobne máte dáta o priemernom počte návštev z minulého roka. Pokiaľ ste však medzičasom investovali do reklamy, prípadne počty návštev rástli kontinuálne, môže vás traffic na vašich stránkach nepríjemne prekvapiť. 

Pamätajte tiež, že práve zdĺhavé načítanie je jedným z najčastejších dôvodov predčasných odchodov návštevníkov – samozrejme, s prázdnym košíkom. V takýchto prípadoch sa obráťte na poskytovateľa vášho hostingu, prípadne skúste znížiť (zoptimalizovať) veľkosť načítavaných obrázkov. 

Konverziu, teda počet zákazníkov, ktorí naozaj vykonajú nákup, zvyšuje aj ľúbivé a prehľadné rozhranie e-shopu. Beží váš online obchod napríklad správne na mobiloch? 

Ak je váš dizajn zastaralý, skúste prejsť na platformy ako je Shopify alebo WooCommerce.

Funguje platba kartou aj preprava? 

Výberom tovaru a jeho vložením do košíka to však nekončí. Nákup zákazníci dokončia len v prípade, že im ponúknete dostatočne bezpečné platobné metódy a spoľahlivú prepravu.

Platba kartou už dnes nie je tým najpohodlnejším spôsobom. Vďaka platobnej bráne Stripe napríklad viete integrovať aj Google Pay alebo Apple Pay. S nimi už zákazníci nebudú musieť vstať od počítača a odbiehať si pre peňaženku. 

Ovládnite sociálne siete a odpovedzte skôr, než sa niekto spýta

Platformy ako je Shopify alebo WooCommerce vám umožnia propagovať vaše produkty a presne cieliť reklamy aj prostedníctvom Facebooku či Instagramu.

Ak si s marketingom stále neviete rady, skúste niektoré z voľne dostupných kurzov, prípadne do vzdelávania a svojho biznisu investujte na vzdelávacích portáloch ako je Coursea. 

Menšie e-shopy zvládnu odpovedať na otázky smerujúce do súkromných správ na Instagrame aj v prípade, že celý tím tvorí len jedna osoba. Tie väčšie by mali rozmýšľať nad rozhraním, ktoré im dopyty z rôznych kanálov, vrátane online chatu. Dokáže to napríklad platforma ZenDesk

Ak chcete pokryť aj požiadavky zákazníkov, ktorí radšej volajú, no namiesto jedného mobilu v kancelárii už potrebujete menšie call centrum, porozmýšľajte aj nad vlastným ľahko zapamätateľným telefónnym číslom na mieru.

Aby bol e-shop online, musíte byť online najprv vy

Rýchly prístup ku všetkým objednávkam a spoľahlivé doručovanie e-mailov zákazníkom zaručí ten najlepší internet pre vašu firmu. 

S Business Internetom od SWANu získate okrem pripojenia k internetu aj kompletne manažovanú Wi-Fi pre vašu kanceláriu, ochranu pred DDoS útokmi neprajnej konkurencie a hackerov a najmä plnú technickú podporu 24/7, ktorá vyrieši všetky prípadné problémy. 

© 2024 SWAN, a.s. Všetky práva sú vyhradené.