SWAN stavil na digitálne vizitky. Vďaka NFC technológii šetrí prírodu aj firemné náklady

Jednoduché priloženie k smartfónu a kontakt je uložený. Spoločnosť SWAN zavádza do praxe digitálne NFC vizitky, ktoré prinášajú modernejší spôsob firemnej prezentácie a zároveň majú ekologický aj ekonomický prínos. Od mája 2025 ich využíva viac ako 300 zamestnancov firmy.

28.05.2025

Jednoduché priloženie k smartfónu a kontakt je uložený. Spoločnosť SWAN zavádza do praxe digitálne NFC vizitky, ktoré prinášajú modernejší spôsob firemnej prezentácie a zároveň majú ekologický aj ekonomický prínos. Od mája 2025 ich využíva viac ako 300 zamestnancov firmy. Nové riešenie od slovenského startupu Attachtap nahrádza papier technológiou a ukazuje, ako sa inovácia môže spojiť s udržateľnosťou.

Digitálne vizitky od slovenského startupu Attachtap fungujú na báze technológie NFC (Near Field Communication), ktorá umožňuje bezkontaktné a okamžité zdieľanie kontaktov jednoduchým priložením k mobilnému zariadeniu.

Zamestnanci si môžu svoje údaje kedykoľvek aktualizovať, pridávať odkazy na LinkedIn či iné sociálne siete, a dokonca odoslať svoju vizitku cez e-mail alebo SMS bez nutnosti použitia papiera. Navyše, digitálne vizitky eliminujú bežné nedorozumenia pri výmene kontaktov, napríklad pri diktované netradičného mena alebo dlhého e-mailu – najmä v hlučnom prostredí či cudzom jazyku. S NFC technológiou stačí jednoduché priloženie a všetky údaje sa automaticky prenesú bez priestoru na chyby.

„Digitalizácia je pre nás prirodzenou súčasťou DNA – nie je to len o zjednodušení procesov, ale aj o zodpovednosti k prostrediu a modernému zákazníckemu zážitku. NFC vizitky sú malým krokom pre jednotlivca, ale významným posunom pre firemnú kultúru a ekologické smerovanie našej spoločnosti,“ hovorí Milan Dzilský, obchodný riaditeľ SWANu pre korporátny segment.

Podľa údajov dodávateľa Attachtap zavedenie týchto vizitiek znamená úsporu viac ako 60 000 kusov papierových vizitiek ročne, čo predstavuje zníženie uhlíkovej stopy o približne 556 kg CO₂. Navyše, ide aj o výrazne efektívnejšie finančné riešenie – nie je potrebné opakovane tlačiť nové vizitky pri zmene pracovnej pozície či kontaktov.

 

„V Attachtap veríme, že aj malé kroky môžu mať veľký dopad. Spolupráca so SWAN-om je dôkazom toho, že inovácie môžu byť zároveň ekologické, technologicky pokročilé, aj ekonomicky výhodné,“ dopĺňa Sondre Reinertsen, zakladateľ a výkonný riaditeľ Attachtap.

Riešenie je dostupné cez jednoduchú aplikáciu, kde si používatelia spravujú svoj profil, kontakty a režim zdieľania. Vizitka funguje aj v offline režime prostredníctvom QR kódu a je kompatibilná s platformami Android a iOS.

Zavedenie NFC vizitiek je ukážkou toho, ako sa dajú moderné technológie efektívne využiť nielen pre zlepšenie zákazníckej skúsenosti, ale aj pre konkrétny prínos v oblasti ESG a firemnej kultúry.

© 2025 SWAN, a.s. Všetky práva sú vyhradené.