Ovládajte politikov diaľkovým ovládačom

 

Primátor mesta pred tým, než predloží nejaký zámer na schválenie poslancom, požiada občanov o ich názor. Napríklad či má na sídlisku vyrásť nová čerpacia stanica, alebo či majú zrekonštruovať ihrisko pri škole. V priebehu niekoľkých hodín volení zástupcovia vedia, čo si obyvatelia myslia a aké riešenie preferujú. Stačilo len niekoľko kliknutí diaľkovým ovládačom pred večerným filmom.

V praxi to skutočne bude vyzerať veľmi jednoducho – zapnete si televízor a na obrazovke sa vám raz za čas objaví anketová otázka. Napríklad aj o tom, čo sa má udiať vo vašom meste či obci. Alebo čo si myslíte o politike na celoštátnej úrovni, zmenách týkajúcich sa občanov, či o iných dôležitých otázkach. Niekoľko kliknutí a hotovo.

Prieskumy cez televízor

Tiež sa občas pýtate, kde sa berú prieskumy verejnej mienky, keď vás sa nikto na nič nepýtal? Ak patríte k zákazníkom SWAN MULTIMEDIA a máte doma digitálnu televíziu, môžete sa veľmi jednoducho do podobných prieskumov zaradiť. Spoločnosť PRIESKUMY v spolupráci s telekomunikačným operátorom SWAN vyvinuli originálnu technológiu na výskum verejnej mienky - CATVI (Computer-assisted TV Interviewing).

Ide o  technologickú novinku, vďaka ktorej sa prieskumy verejnej mienky dajú v 21. storočí robiť aj inak - rýchlejšie, lacnejšie, ale aj tak poctivo a profesionálne. „Výskumy verejnej mienky boli doteraz mimoriadne finančne náročné. Využitie novej technológie vyvinutej v úzkej spolupráci spoločností PRIESKUMY a SWAN tento hendikep prekonáva a poskytuje tak možnosti na realizáciu  profesionálnych prieskumov verejnej mienky aj subjektom, ktoré si to doteraz kvôli finančnej náročnosti nemohli dovoliť,“ hovorí konateľ spoločnosti PRIESKUMY, s.r.o., Pavol Marchevský.

Respondent pri nej používa na vyplňovanie prieskumného dotazníka svoj televízny prijímač a digitálny set-top box. Takáto interaktívna technológia zberu dát nebola doposiaľ v portfóliu žiadnych prieskumných agentúr na Slovensku. Na slovenskom trhu ide o úplnú novinku.

Odmeny za názory

Novú funkciu zaradil slovenský telekomunikačný operátor SWAN do digitálnych set-top-boxov viac ako 24 000 zákazníkov po celom Slovensku a počet potenciálnych respondentov rastie každým dňom. Ide tak o dostatočne široký potenciál respondentov, ktorí môžu na prieskumoch participovať. Pre zákazníkov SWANu to prináša možnosť vyjadriť svoj názor a zároveň získať atraktívnu odmenu za účasť v prieskumoch, napríklad v podobe doplnkových služieb zadarmo.

„Je na každom zákazníkovi, či sa bude na prieskumoch verejnej mienky podieľať. Za participáciu, teda vypĺňanie dotazníkov, ponúkame spolu so spoločnosťou PRIESKUMY našim zákazníkom rôzne benefity. Za ten najväčší ale považujeme, že im ponúkame jedinečnú možnosť ovplyvňovať verejný priestor jednoducho, z pohodlia obývačky,“ hovorí Jozef Lasz riaditeľ pre stratégiu a rozvoj SWAN, a. s.

Už čoskoro sa zákazníci SWANU budú môcť zapojiť do prvých prieskumov cez televíznu obrazovku, ktoré budú realizované v spolupráci s vybranými samosprávami a médiami na Slovensku.