Pre médiá

Termokamery pre podniky i nákupné centrá: SWAN ponúka riešenie šité na mieru

Bratislava (19.5.2020) – Ako klesá počet prípadov Covid-19, Slovensko sa postupne vracia do bežného režimu, no opatrnosť je stále na mieste. Naďalej platia niektoré obmedzenia, stále chodíme na verejnosti v rúškach a v lokalitách, kde sa predpokladá zvýšený výskyt ľudí, sa zavádzajú nové bezpečnostné opatrenia. Jedným z nich sú termokamery, o ktorých sme ešte pred niekoľkými mesiacmi poriadne ani nechyrovali.

thermo kamera swan

Nárast záujmu o túto technológiu je prirodzený. Zvýšená teplota patrí medzi jeden zo základných príznakov ochorenia, ktoré na niekoľko týždňov obmedzilo život v krajine a spôsobilo nemalé škody nielen na ľudských životoch, ale aj na hospodárstve Slovenska. Niet divu, že mnohé firmy si termokamery inštalujú či už pri vstupoch do svojich priestorov alebo na miestach, kde sa pohybujú ich zákazníci.

Jedným z dodávateľov takýchto riešení je aj firma SWAN, a.s., ktorú verejnosť vníma najmä ako silného telekomunikačného operátora. „Sme druhým najsilnejším dodávateľom telekomunikačných služieb v komerčnej sfére a vzhľadom na denné kontakty s našimi zákazníkmi detailne poznáme ich potreby i obavy, ktoré spôsobil koronavírus. Rozhodli sme sa im pomôcť v týchto časoch aj tým, že sme pripravili riešenia, ktoré vieme prispôsobiť podľa konkrétnych potrieb zákazníka od jednoduchého merania teploty pri vstupe do budovy až po kamerové riešenie s dátami ukladanými do cloudu spoločnosti SWAN na ďalšiu analýzu,“ hovorí generálny riaditeľ Roman Vavrík.

Základnou funkciou termokamier je chrániť zdravie ľudí a zabezpečiť plynulosť prevádzky firmy. Zariadenie dokáže vďaka umelej inteligencii identifikovať tvár a zmerať teplotu prostredníctvom termovízneho infračerveného žiarenia.

„Pri tvári bez rúška dokáže systém identifikovať človeka s úspešnosťou až 99,85%. Aj v prípade, ak majú ľudia rúško, úspešnosť ich identifikácie je stále vysoká, až do 95%. Teplotu kamera zmeria bezdotykovo na vzdialenosť až päť metrov za 0,03 sekundy a s presnosťou až na 0,3 stupňa. Zariadenie dokáže okamžite identifikovať osoby so zvýšenou teplotou v reálnom čase,“ spresňuje vedúci produktového oddelenia SWANu Ján Matiaska.

SWAN vzhľadom na možnosť monitoringu väčších priestorov, odporúča svoj produkt pre obchodné reťazce, administratívne budovy, nákupné centrá, úrady, školské zariadenia, stravovacie zariadenia, športoviská, autobusové a vlakové stanice či letiská. Viaceré kamery je možné prepojiť na jeden centralizovaný systém, ku ktorému má klient prístup cez PC alebo cez mobilný telefón.

Riešenie pre zákazníka dokáže SWAN navrhnúť doslova ušité na mieru, podľa jeho požiadaviek.

Telekomunikačný operátor SWAN poskytuje elektronické služby od roku 2000. Vybudoval optickú sieť s európskymi parametrami a je najväčším čisto slovenským telekomunikačným operátorom a druhým najväčším poskytovateľom telekomunikačných služieb pre korporátnych zákazníkov na Slovensku. V roku 2018 sa SWAN spojil s celonárodným telekomunikačným operátorom BENESTRA, ktorý pôsobil na trhu od roku 1999. Vznikol tak operátor s rozsiahou vlastnou infraštruktúrou a komplexným spektrom služieb a s ponukou najlepšej a najstabilnejšej národnej a medzinárodnej konektivity. SWAN je dnes druhý najsilnejším hráčom v B2B segmente.