Z Facebooku bude už aj televízia. Obľúbená sociálna sieť predstavila službu Watch
Pamätáte si ešte, ako vyzeral Facebook, keď ste sa naň prvýkrát prihlásili? Hlavnú úlohu hrali statusy a fotografie z albumov vašich priateľov. Dnes je situácia trochu iná. Na vašej časovej osi máte pravdepodobne viac odkazov, videí a informácií od rôznych stránok, značiek a spravodajských webov.
Tretí najnavštevovanejší web na svete (po Google a YouTube) sa stal akýmsi internetovým rázcestím. Svoju pozíciu chce navyše ďalej posilňovať a najnovšie útočí práve na YouTube a klasické televízie.
V USA začína Facebook testovať službu Watch, ktorá bude na mobiloch, tabletoch a počítačoch ponúkať rôzne seriály a televízne show. Ich obsah bude zoradený podľa celkovej sledovanosti alebo odporúčaní vašich priateľov.
Watch odštartuje s obsahom od niekoľkých partnerov, ktorí budú vysielať živé talkshow, no medzi partnermi nechýba ani veľká americká baseballová liga MLB. Tá chce na Facebooku streamovať každý týždeň jeden zápas. Originálny obsah bude financovať samotný Facebook, predpokladáme však, že nová platforma veľmi skoro zažije inváziu ďalších spoločností či obľúbených YouTuberov.
Potom by sa zatiaľ výhradne americká novinka mala rozšíriť aj do Európy či dokonca pre slovenských používateľov Facebooku.
Programy vysielané naživo môžu ťažiť z možnosti okamžite reagovať na pribúdajúce komentáre či reakcie divákov. Samozrejme, aj tu bude všetko prerušované reklamou. Sociálna sieť dúfa, že vďaka príjmom z nej bude môcť čoskoro prestať originálny obsah dotovať z vlastných zdrojov. Tvorcom samotným by ale malo zostať až 55 percent výnosov.